Summer LoveOne Direction

 

B說明

  One Direction身為英國當紅的男子團體,常常在London的紀念品店看見他們的周邊商品,諸如背包、T恤等等。會想要翻譯〈Summer Love〉,這首相較〈One Thing〉不是那麼紅的歌,是因為在寫我讀《戀夏三部曲之1:說我喜歡你》——少女情懷總是詩想要找歌詞來描繪「夏日之戀」,搜尋一下,剛好One Direction有唱這麼首歌,曲風很符合我對這本書的感覺,但是歌詞不甚了解,也沒看見中譯引用一、兩個段落後,就想要翻譯這首帶點悲傷、小清新的歌曲。

  泉仔不是專業翻譯出身,如果有翻得不恰當之處,歡迎一同討論哦。

 

B英文歌詞出處

    http://www.azlyrics.com/lyrics/onedirection/summerlove.html

 

B歌詞

 

  Zayn

    Yeah-ah-ah-ah

    Oh-oh-oh

    Oh-oh-oh-oh

    Can't believe you're packing your bags

    不敢相信你正拿起你的旅行袋

    Trying so hard not to cry

    強忍著眼淚

    Had the best time and now it's the worst time

    曾有過最美好時光,而現在是最糟的時刻

    But we have to say goodbye

    只因我們必須說再見

 

  Harry

    Don't promise that you're gonna write

    別承諾你會寫信給我

    Don't promise that you'll call

    別承諾你會聯絡我

    Just promise that you won't forget we had it all

    只要保證你不會忘記我們曾經的擁有

 

  Niall

    Cause you were mine for the summer

    因為你是曾屬於我的夏天

    Now we know it's nearly over

    但我們很清楚那早已是過去式

    Feels like snow in September

    僵冷得如同九月雪

    But I always will remember

    可是我永遠記得

    You were my summer love

    你曾是我的夏日之戀

    You always will be my summer love

    你永遠是我的夏日之戀

  

  Louis

    Wish that we could be alone now

    希望如今的彼此都是單身

    If we could find some place to hide

    如果我們可以發現躲藏之處

    Make the last time just like the first time

    那就讓最後像是最初

    Push a button and rewind

    壓下按鈕倒帶回到過去

 

  Liam

    Don't say the word that's on your lips

    不要用你的嘴唇說出傷害彼此的話

    Don't look at me that way

    不要用你的雙眼那樣看我

    Just promise you'll remember

    只要保證你會記得

    When the sky is grey

    那時的天空灰濛濛的

 

  Niall

    Cause you were mine for the summer

    因為你是曾屬於我的夏天

    Now we know it's nearly over

    但我們很清楚那早已是過去式

    Feels like snow in September

    僵冷得如同九月雪

    But I always will remember

    可是我永遠記得

    You were my summer love

    你曾是我的夏日之戀

    You always will be my summer love

    你永遠是我的夏日之戀

 

  Zayn

    So please don't make this any harder

    所以請別讓彼此陷入僵局

    We can't take this any farther

    我們無法再進一步

    And I know there's nothing that I wanna change, change

    而我知道我沒有什麼想挽回的

 

  Niall

    Cause you were mine for the summer

    因為你是曾屬於我的夏天

    Now we know it's nearly over

    但我們很清楚那早已是過去式

    Feels like snow in September

    僵冷得如同九月雪

    But I always will remember

    可是我永遠記得

    

    You were my summer love (summer love)

    你曾是我的夏日之戀(夏日之戀)

    You always will be my summer love (summer love)

    你永遠是我的夏日之戀(夏日之戀)

    You always will be my summer love

    你永遠是我的夏日之戀

    You always will be my summer love

    你永遠是我的夏日之戀

  

    寫於2013.08.24

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    聞人泉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()